Kalina, Teatr Polonia

17:35 Joanna 0 Comments


I was in theatre. Kalina Jedrusikik played by Katarzyna Figura.

Jak mówi Katarzyna Figura: "to będzie także rzecz o nas wszystkich: o silnych kobietach, wolnych w rozwijaniu siebie samych, odważnych w wypowiadaniu swoich sądów, wbrew wszystkiemu i wszystkim." 

Szczerze to niewiele wiem o Kalinie Jędrusik. Nie wiele słyszałam. Nie moja epoka. Zabrzmiało dziwnie? Tak, owszem słyszałam o niej odrobinę, pewnie tyle, ile słyszeć powinnam, ale już nie pamiętam... Gdy się o niej mówiło to nie istniałam wcale, a potem byłam mała. Kojarzę oczywiście śpiewane przez nią piosenki. Takie przebłyski. Dzięki monodramie Figury, kojarzę bardziej. A co ważniejsze, chcę kojarzyć jeszcze bardziej i dowiedzieć się czegoś więcej. Co, jak nie właśnie uczucia "więcej" powinna wywoływać sztuka? Może jeszcze czasem "wystarczy, było doskonałe".

Zdecydowanie na spektaklu można było pokazać jeszcze więcej. Ale owacje na stojąco pokazują, że było bardzo dobrze. Różnorodność formy, dobrze zaśpiewane piosenki, widać wejście w rolę. Jestem pod wrażeniem. Muszę obejrzeć kilka filmów z Jędrusik.

Wygląda jeszcze, że Figura, opowiadając historię Jędrusik, opowiadała też trochę swojej historii. Jak dużo? Pewnie tylko ona sama to wie.

0 komentarze: